Skip to content Skip to footer

ProWein: smak jutra

fot. ProWein

Discover The Taste of Tomorrow to hasło przyszłorocznego ProWeinu. Organizatorzy czołowych targów winiarskich na świecie chcą się zmierzyć z najważniejszymi wyzwaniami, przed jakimi stoi globalny rynek wina.
Tomasz Prange-Barczyński

Sto dni przed rozpoczęciem wielkiej imprezy targowej w Düsseldorfie jej organizatorzy zaprosili do Warszawy dziennikarzy z Europy Środkowej. Przedstawiono projekt nowej edycji odbywających się od 30 lat targów ProWein. Spotkanie odbyło się w stołecznym centrum Koneser, a uczestniczyli w nim zajmujący się winem i spirytualiami specjaliści z Czech, Słowacji, Węgier, Serbii, Rumunii i oczywiście Polski.

Palące kwestie

Peter Schmitz, dyrektor targów, rozpoczynając konferencję przypomniał, że branża winiarska i szerzej alkoholowa, stoi przed wieloma wyzwaniami. Są wśród nich ogólny spadek konsumpcji, ocieplenie klimatu, rosnące koszty produkcji, niestabilna sytuacja polityczna i ekonomiczna na świecie.

fot. ProWein

Targi w Düsseldorfie w 2025 roku mają ambicję odpowiedzieć na pytanie, czym żyje dzisiaj świat wina i alkoholi. Spróbują też dać uczestnikom nowe impulsy i motywację. Wśród najważniejszych tematów nadchodzącej imprezy Schmitz wskazał wina nisko- i bezalkoholowe, produkty ekologiczne oraz kwestię cyfryzacji branży. Dyrektor przypomniał, że ProWein to narzędzie nawiązywania kontaktów: 5000 wystawców z 60 krajów z całego świata i 47 tys. odwiedzających. A szczegóły?

Hale wystawowe zyskają w przyszłym roku nowy wizerunek. Ich układ pozostanie podobny do tego jaki uczestnicy targów znają z ostatnich lat. Organizatorzy zapewniają jednak, że komunikacja będzie usprawniona. Chodzi o to, by jak najbardziej zoptymalizować poruszanie się miedzy budynkami i skrócić dystans pokonywany w ciągu dnia. Wystawcy z Niemiec i Włoch zajmą po dwie hale, po jednej będą miały Francja i Hiszpania. Kolejną dzielić będą producenci austriaccy i greccy, następną Nowy Świat (USA, Kanada, Australia, Nowa Zelandia, Argentyna, Chile i RPA), w jeszcze jednej znajdą się Portugalczycy i winiarze z Europy Środkowej i Wschodniej, w tym m.in. Dom Jantoń z Polski.

Strefy tematyczne

fot. ProWein

Organizatorzy zapowiadają też otwarcie kilku stref tematycznych, w których producenci będę mogli się zaprezentować. Strefa Same but different będzie poświęcona kraftowym destylatom, piwom i cydrom. Część ProSpirits, zajmująca osobną halę, zgromadzi 400 wystawców z 56 krajów. Zaprezentują oni giny, whisky, winiaki, wódki, likiery, rumy i inne alkohole mocne. W hali francuskiej zaistnieje Champagne Lounge (w targach bierze udział około 80 dużych i małych producentów z Szampanii). Platforma Organic wines & organic world służyć będzie producentom ekologicznym. W strefie ProWein Zero spróbujemy win bezalkoholowych, a w Cool Climate np. win duńskich. W czasie targów odbędzie się kilkadziesiąt seminariów i degustacji komentowanych. Działać będzie też Business Forum pod nadzorem amerykańskej dziennikarki Cathy Huyghe (Forbes), twórczyni programu Enolytics służącego do analizy ekonomicznej działań winiarni.

Sprawniejsza logistyka

Last but not least… Organizatorzy postanowili zmierzyć się z potężnym problemem logistycznym dotyczącym miejsc noclegowych w aglomeracji Düsseldorfu i okolic. Od lat uczestnicy targów narzekają na brak hoteli, wysokie ceny i coraz większe odległości między targami a miejscem zamieszkania. Zaradzić ma temu nowa platforma stworzona we współpracy z Kuoni Tumlare Congress. Dzięki niej łatwiej będzie znaleźć nocleg w dobrej cenie i w niedużej odległości od terenów targowych. Zakładkę dołączono do oficjalnej strony internetowej Prowein.com.

fot. ProWein

Jeśli chcecie spróbować, jak smakuje winiarskie jutro, wybierzcie się do Düsseldorfu między 16 a 18 marca przyszłego roku.

Czy masz ukończone 18 lat?

Ta strona przeznaczona jest tylko dla osób pełnoletnich.

Wchodząc na stronę akceptujesz naszą Politykę prywatności.